Har du solid erfaring med CRM, elsker du at trylle med data, og vil du være bindeled mellem it, forretning og it-leverandører? Så er du måske den nye kollega, vi søger til vores fundraising- og medlemsteam.

Danmarks Naturfredningsforening ønsker at fortsætte vores gode udvikling og vækst i såvel medlemmer som indtægter fra private bidragsydere, virksomheder og fonde. Vi arbejder løbende på at pleje og udvikle relationen med vores donorer og sikre, at vores kommunikation altid er professionel og målrettet. CRM er et afgørende element i dette arbejde, og som CRM Manager er du en helt central nøgleperson, når vi skal udvikle vores forretning og nå nye højder.

Om jobbet
Som vores nye CRM Manager får du ansvar for at supportere vores medlems- og fundraisingindsatser med udtræk af relevante målgrupper, indsigter og nøgletal. Det er altså dig, der i det daglige laver udtræk til telemarketing samt brev- og mailkampagner og står også for at lave statistik og responsmåling på de indsatser, vi laver, så vi på baggrund af solide data kan optimere vores indsatser. Du er garanten for, at datakvaliteten er i orden, og at data vedligeholdes i vores CRM.

Som CRM Manager kommer du også til at være en vigtig nøgleperson og samarbejdspartner for vores digitale fundrasing team og it, da CRM udgør hjørnestenen i flere udviklingsopgaver. Det gælder eksempelvis loginsystem til vores hjemmeside og integration til webshop.

Du skal sikre korrekt og optimalt flow af data mellem vores CRM-system (Microsoft Dynamics 365 CRM) og vores betalingsintegrator (Online Fundraising), samt vores marketing automation system HubSpot i samarbejde med kommunikationsafdelingens digitale fundraising team.

Vi tilbyder et spændende job, hvor du får mulighed for at gøre en betydelig forskel i en forening i rivende udvikling med en bred vifte af opgaver og projekter.

Du får en afvekslende arbejdsdag med en blanding af planlagte opgaver og af og til akutte opgaver, der kræver hurtig omstilling og indsats. Vi har et godt arbejdsmiljø præget af en god omgangstone og engagerede og kompetente kolleger. Vi stiller krav til hinanden, og hjælper hinanden til vi i fællesskab er i mål med opgaven.

Du kommer til at få et bredt samarbejde med bl.a. vores Medlemsservice, kommunikationsafdeling samt de øvrige medarbejdere i Medlemmer, fundraising og Økonomi.

Øvrige opgaver
Endvidere kommer du til at have ansvaret for at:

  • Varetage data-eksport og import, fx leads
  • Udtrække returdata til eksterne samarbejdspartnere inden for fundraising (fx krediteringsfiler)
  • Udarbejde analyser, fx overblik over vores donorsammensætning
  • Indberette donationer til SKAT
  • Varetage relevant kontakt til eksterne samarbejdspartnere ift. data og CRM.

Om dig
Vi forestiller os, at du:

  • Har erfaring med CRM-systemer, kunde- eller medlemsdatabaser (erfaring med vores nuværende system er ikke afgørende)
  • Er skarp til at analysere og bearbejde data
  • Har solid erfaring med SQL
  • Er superbruger i Microsoft Excel
  • Eventuelt har kendskab til og erfaring med marketing automation systemer.
  • Er imødekommende, besidder gode samarbejdsevner og er god til at formidle komplekse løsninger på letforståelig vis.
  • Er en god projektleder, der kan kommunikere og samarbejde på tværs af teams om større og mindre udviklingsopgaver.

Ansøgning
Ansøgningsfristen er den 9. oktober, men send endelig din ansøgning før, da vi indkalder til samtaler løbende. Ansættelse pr. 1. december eller hurtigst muligt.

Stillingen er 37 timer om ugen, og løn modsvarer den statslige overenskomst. Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte administrationschef Luise Sanderhoff Østerlund på luise@dn.dk eller 61 65 64 04 eller projektleder for medlemshvervning Tina Sand Knudsen på tsk@dn.dk eller 31 19 32 08.

Danmarks Naturfredningsforening er med 130.000 medlemmer Danmarks største grønne medlemsorganisation. Vi arbejder for, at Danmark bliver et samfund med en rig og mangfoldig natur, et rent og sundt miljø og en aktiv klimaindsats. Der er 75 medarbejdere i sekretariatet, og vi bor på Østerbro tæt på metrostationen ved Poul Henningsens Plads.

alt
Luise Sanderhoff Østerlund
Administrationschef
alt
Tina Sand Knudsen
Projektleder, medlemshvervning
  • E-mailadresse
  • Mobil
    +45 31 19 32 08