Vi er på udkig efter en regnskabsansvarlig, som kan sit håndværk fra digitale processer til det færdige årsregnskab. Ser du dig selv som en erfaren regnskabsansvarlig, som har en god, faglige ballast samt gerne erfaring fra foreningsverdenen, og trives du i et dynamisk arbejdsmiljø med mange relationer?

Som regnskabsansvarlig bliver du en væsentlig sparringspartner for såvel de øvrige medarbejdere i ’Medlemmer, fundraising og administrative støttefunktioner’ som for administrationschefen, direktøren og den øvrige organisation. Der er stor spændvidde i opgaverne, og det er vigtigt, at du har lyst til at involvere dig i både strategiske/analytiske opgaver og i mere operationelle/lavpraktiske opgaver.

Dine arbejdsopgaver

Vi er inde i en udvikling, hvor økonomiområdet bliver mere digitalt og datadrevet, og vi har fokus på bedre at understøtte resten af organisationen med kort- og langsigtet værdiskabende finansiel og økonomisk indsigt. Der er stort fokus på vores processer og ydelser, og der efterspørges i stigende grad analyser og rapportering, der kan støtte organisationen.

Fokus i stillingen er rettet mod videndeling, ensartede processer, optimering, digitalisering, rapportering og understøttelse af ledelsen.

Dine primære ansvarsområder vil være budget, prognoser, regnskab og ledelsesinformation.

Derudover vil du få ansvar for:

  • Bogføring
  • Afstemninger
  • Fakturering
  • Projektregnskaber
  • Skatte- og momsopgørelser
  • Momskompensation
  • Løn og refusioner
  • Ansættelseskontrakter
  • Udvikling og optimering af processer

Vi forventer, at du er en erfaren, kompetent regnskabsansvarlig med relevant praktisk erfaring gerne fra foreningsverdenen. Dine vigtigste faglige og personlige kompetencer er:

  • Cand.merc.aud., HD eller anden relevant uddannelse
  • Stærke it-kompetencer, superbruger i Excel og gerne kendskab til Business Central (NAV), PowerBI og Navidoc (fakturering)
  • Systematisk og struktureret
  • Gode samarbejdsevner og en involverende natur
  • God formidler - både i skrift og tale
  • Gennemslagskraft og godt drive

Du bliver en del af afdelingen Medlemmer, fundraising og administrative støttefunktioner. Regnskabsfunktionen består ud over den regnskabsansvarlige af en regnskabsmedarbejder og en student.

Om os

Danmarks Naturfredningsforening er med 130.000 medlemmer Danmarks største grønne medlemsorganisation. Vi arbejder for, at Danmark bliver et samfund med en rig og mangfoldig natur, et rent og sundt miljø og en aktiv klimaindsats. Der er 75 medarbejdere i sekretariatet, og vi bor på Østerbro tæt på metrostationen ved Poul Henningsens Plads.

Du kan læse mere om os på www.dn.dk.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen med løn og vilkår i henhold til husaftalen i Danmarks Naturfredningsforening.

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer senest den 25. april 2021 via dette link. Vi modtager kun elektroniske ansøgninger.

Samtaler forventes afholdt i uge 17 – muligvis via Zoom.

Tiltrædelse snarest muligt eller senest 1. juni 2021.

Kontakt

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte administrationschef Luise Sanderhoff Østerlund, tlf. 61 65 64 04, luise@dn.dk.