Børn, der bruger naturen, er sunde, glade og vokser op som ansvarlige mennesker, der benytter og beskytter naturen. Derfor er det bekymrende, at en Gallup-undersøgelse viser, at børn i dag er meget mindre i naturen, end deres bedsteforældre var, da de var børn. Danmarks Naturfredningsforening har derfor igangsat to store indsatser, der skal være med til at modvirke denne tendens: Naturfamilier og Naturens Uge.

Formålet med Naturfamilier er at gøre det lettere for børnefamilier at vælge naturen til. Projektet arbejder med at skabe nye fællesskaber for familier, der gerne vil ud i naturen og dele naturoplevelser og friluftsliv med andre familier. Det er fællesskaber, som dannes og vokser på digitale platforme, og hvor man inviterer hinanden på ture og oplevelser i naturen lokalt.

Naturens Uge, der er et samarbejde mellem Danmarks Naturfredningsforening og Friluftsrådet, afholdes hvert år for private, virksomheder, foreninger og skoler samt daginstitutioner i september måned. Formålet med Naturens Uge er at få danskerne ud i naturen og give dem inspiration til at komme mere ud hele året - og resten af livet! Naturens Uge er støttet af 15. juni Fonden og begge indsatser af Nordea-fonden.

Vi mangler dig, der har lyst, ambitioner, engagement og kompetencer til at være med til at skabe begejstring for naturen og brede viden om indsatserne ud i hele landet. Vi har brug for, at du er dygtig til at producere indhold – både tekst, video og billeder til digitale og sociale medier og web. Du må naturligvis også meget gerne have viden om og interesse for naturen. Men det er ikke et krav.

Arbejdsopgaver

  • Du skal være med til at mobilisere, engagere og inspirere danskere, herunder børnefamilier og andre interessenter til at engagere sig i vores indsatser.
  • Du skal producere indhold til digitale platforme, herunder Facebook, nyhedsbreve og hjemmeside.
  • Du skal udarbejde kommunikations- og handleplaner for dele af projektet.
  • Du skal være med til at udvikle ideer og koncepter.
  • Du skal arbejde med community-opbygning og –support.

Om dig

  • Du er i gang med en relevant kommunikationsfaglig, PR eller marketinguddannelse.
  • Du har flair for at producere indhold som video, foto og tekst.
  • Du er en dygtig formidler og kan kommunikere klart, tydeligt og medrivende.
  • Du har et godt kendskab til brug af digitale og sociale medier generelt.
  • Du brænder for vores sag og er en positiv og hjælpsom kollega.

Start gerne omkring uge 32 eller tidligere. Stillingen er på 37 timer/ugen og ulønnet. Vi har frokostordning og fleksibilitet i tilrettelæggelsen af vores arbejdsdag.

Har du spørgsmål til stillingen så tag fat i projektleder på Naturfamilier Lene Gryning på lene@dn.dk / tlf. 3119 3237 eller projektleder på Naturens Uge Charlotte Juul på cju@dn.dk / 51 46 01 02.

Ansøgningsfrist: 15. maj 2021.

Om os

Danmarks Naturfredningsforening er Danmarks største grønne organisation med 130.000 medlemmer og over 1.500 frivillige. I sekretariatet på Østerbro arbejder vi ca. 70 engagerede medarbejdere med at gøre Danmark grønnere. Du bliver en del af en afdeling, der arbejder med organisation, mobilisering og frivillighed.

Arbejdsstedet er Masnedøgade 20, 2100 København Ø. Du kan læse mere om os på www.dn.dk

alt
Lene Gryning
Projektleder Naturfamilier