Er du blevet ringet op?
Danmarks Naturfredningsforening ringer for at skaffe nye medlemmer. Vi ringer også til eksisterende medlemmer for at spørge, om de har lyst til at øge støtten til vores arbejde med et mindre månedligt beløb i stedet for et større årligt beløb. Vi kan også have andre grunde til at ringe, som du kan læse om nedenfor:

Ofte stillede spørgsmål
Hvorfor ringer vi?
Vi ringer, fordi det gør en forskel. Danmarks Naturfredningsforenings arbejde er helt afhængigt af kontingenter og bidrag fra private, da foreningen ikke modtager tilskud fra det offentlige. Vi ønsker at give dig en personlig invitation til at gøre en forskel for naturen, og samtidig vil vi gerne give dig muligheden for at stille spørgsmål og få svar.

Hvem ringer?
Danmarks Naturfredningsforening samarbejder med eksterne telemarketingfirmaer og har også vores eget telemarketingkorps. Oftest vil det være vores samarbejdspartner, der kontakter dig fra deres kontor i Odense.

I de 40 år, vi har anvendt telemarketing, har vi aldrig oplevet, at andre har udgivet sig for at være os.

Hvorfor spørger vi om kontonummer og cpr-nummer?
Når du har sagt ja til at blive medlem af Danmarks Naturfredningsforening, spørger vi om dit cpr-nummer og kontonummer. Oplysningerne er nødvendige for at kunne oprette en aftale hos betalingsservice.

Herefter noterer vi dig i vores medlemsliste og sender oplysningerne sammen med dit medlemsnummer til Nets, som sender videre til dit pengeinstitut. Efter to dage får vi et aftalenummer tilbage, som knytter dit medlemsnummer til din bank. Oplysningerne om kontonummer bliver herefter slettet.

Dit cpr-nummer bruger vi også til at indberette dine eventuelle gaver – ud over kontingentbeløbet – til SKAT, så du kan få fradrag på selvangivelsen.

Alle oplysninger ligger i lukkede, krypterede systemer.

Ca. 90% af DNs medlemmer benytter betalingsservice til at betale kontingent og bidrag til foreningen. Betalingsservice er den billigste og sikreste måde, hvorpå du kan støtte Danmarks Naturfredningsforening.

Kan mine bankoplysninger misbruges?
Bankoplysninger kan ikke bruges til at hæve penge fra ens konto. Pengeinstituttet er garant for, at det kun er kontoindehaveren, der kan hæve penge.

Danmarks Naturfredningsforening bruger oplysningerne til at tilmelde dig til betalingsservice, herefter bliver de slettet. Der kommer besked fra betalingsservice, før beløbet hæves, og overførslen kan stoppes ved, at man ringer til sin bank.

alt
Ulla Kjær
Teamleder og databasemanager
  • E-mailadresse
  • Mobil
    +45 31 19 32 05