DESIGNGUIDE
Her på siden kan du læse om elementerne i vores visuelle identitet: Logo, Farver og Typografi, og hvordan de bruges med eksempler.LOGO VARIATIONER
Primær farvet logo - mørk tekst
Til brug på hvid og lyse baggrunde
Logoet skal altid bruges i de farvede udgaver
Sekundær logo - sort på hvid
Kun ved print i sort/hvid må de sort/hvide logoer anvendes som vist.
LOGO VARIATIONER
Primær farvet logo - hvid tekst
Til brug på sort og mørke baggrunde
Logoet skal altid bruges i de farvede udgaver
Sekundær logo - hvid på sort
Med få undtagelser kan dette logo bruges til andet end print. Dette skal godkendes af kommunikationsafdelingen.
BRAND FARVER
Primære farver
Brug gerne disse farver på større flader, og gerne sammen med hvide flader og/eller fotos - På den måde undgår vi, at det bliver en stor farvelade. Se eksempler på farvebrug længere nede på siden.
Primære farver må bruges i alle opaciteter og toninger.
MØRK BLÅ
Hex: #004155
RGB: 0-65-85
CMYK: 90-45-30-55
Pantone: 2168 C
MØRK GRØN
Hex: #3C6359
RGB: 60-99-89
CMYK: 60-20-45-50
Pantone: 5545 C
MØRK BRUN
Hex: #52453E
RGB: 82-69-62
CMYK: 25-35-40-70
Pantone: Warm Grey 11 C
LYS BLÅ
Hex: #B7CAD4
RGB: 183-202-212
CMYK: 20-05-05-10
Pantone: 5445 C
LYS GRØN
Hex: #C0D2CC
RGB: 192-210-204
CMYK: 20-05-15-05
Pantone: 5595 C
LYS BRUN
Hex: #8F8582
RGB: 143-133-130
CMYK: 15-20-20-40
Pantone: Warm Grey 6 C
Indentitetsfarven
Den gule farve må gerne optræde på et element, men må KUN bruges i en meget lille skala. Se eksempler på farvebrug længere nede på siden.
Identitetsfarven må KUN bruges i 100%.
Sekundære farver
Der kan nogle gange være behov for sekundære farver til at skabe kontrast eller fremhæve noget vigtigt. Disse farver må kun bruges i meget begrænset omgang og på meget små flader.
Sekundære farver må KUN bruges i 100%, altså kun som de er vist nedenfor.
IDENTITETSFARVE
Hex: #EDE937
RGB: 237-233-55
CMYK: 10-00-90-00
Pantone: 395 C
RØD
Hex: #EF4050
RGB: 239-64-80
CMYK: 00-90-65-00
Pantone: Red 032 C
ORANGE
Hex: #F26522
RGB: 242-101-34
CMYK: 00-75-100-00
Pantone: 1655 C
TYPOGRAFI
Primær font - "Lato"
Lato er den primære skrifttype. Den kan bruges både som brødtekst og rubrik, også i samme layout. Farven sættes som udgangspunkt kun til mørkeblå, mørkegrøn eller sort/hvid afhængig af baggrunden. Lato findes i flere forskellige variationer, men det er primært de følgende 4 varianter der bruges.
LATO BLACK og LATO LIGHT
Bruges kun til overskrifter. Tænk over det endelige format når du skal vælge imellem de to, og overvej fx følgende:
- Er det den eneste overskrift?
- Skal den placeres ovenpå et billede eller farvet baggrund (fx i powerpoint)?
- Kan den få lov til at fylde med stor skriftstørrelse?
- Så er LATO LIGHT nok den bedste vej at gå.
- Er der flere over- og underrubrikker?
- Indleder den en brødtekst?
- Er der ikke plads til (eller behov for) stor skriftstørrelse?
- Så er LATO BLACK det sikreste valg.
LATO REGULAR og LATO BOLD
Bruges til brødtekst, og anvendes som man typisk gør i brødtekst:
Regular er standarden i den størrelse man nu skal bruge, og bold bruges som accent, ligesom italic.
LATO BLACK
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå 0123456789
LATO BOLD
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå 0123456789
LATO REGULAR
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå 0123456789
LATO LIGHT
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå 0123456789
Sekundær font - "Anton"
Anton er en supplerende skrifttype. Den kan anvendes til grafiske elementer eller rubrikker, hvor man ønsker at fremhæve et budskab. Som fx i større tryksager eller i forbindelse med kampagner, hvor man kan have brug for mere varierende skrifttyper og et mere redaktionelt formsprog. Farven sættes som udgangspunkt til mørkeblå, mørkegrøn eller sort/hvid afhængig af baggrunden, ligesom med Lato. I nogle tilfælde kan man dog anvende andre brand farver, alt efter de grafiske omstændigheder.
ANTON
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå 0123456789