Et gammelt træ med gulnet bark står foran dig. Insekter piler rundt under barken, en ugle kigger ud gennem træets øje og i det samme kommer en elg gående ud af skoven med retning mod dig.

Så skifter vejret til gråvejr og regn. Et sted i nærheden bliver fersk kød flået af knogler. Først nu ser du ulven.

Denne naturoplevelse er en central del af Danmarks Naturfredningsforenings nye kampagne 'Plads til det vilde', der skal bringe befolkningen helt tæt på den vilde natur for at åbne vores øjne for værdien af det vilde.

Containeren gemmer på en helt unik oplevelse af vild natur, der er lavet som en virtual reality-oplevelse af Danmarks førende VR-hus Khora.

De første til at træde ind i det vilde univers er politikerne fra Christiansborg, når 'Back to the Nature' lander på Christiansborgs Slotsplads torsdag den 30. marts. Herefter vil oplevelsen turnere rundt i hele landet fra København til Hirtshals.

Se alle destinationerne og find 'Back to the Nature' tæt på dig.

Er der plads til det vilde?

Ifølge en ny Gallup-undersøgelse er en stor majoritet af befolkningen positivt stemte over for både større og vildere naturområder i Danmark - et udsagn, som glæder Danmarks Naturfredningsforening, og som foreningen glæder sig til at udforske nærmere.

- Vi bruger virtual reality til at bringe den vilde natur helt tæt på danskerne for at vise dem, hvor vild naturen kan blive og på den måde forhåbentligt flytte nogle grænser for forestillingen om, hvad den danske natur faktisk kan blive til, siger kampagneleder Simon Leed Krøs fra Danmarks Naturfredningsforening.

Læs meget mere om kampagnen 'Plads til det vilde' her.

alt
Simon Leed Krøs
Projektleder og kampagneansvarlig for Projekt Biodiversitet nu
  • E-mailadresse
  • Mobil
    +45 30 51 61 40